PAM-training

Achtergrond

Mijn training is gebasseerd op de MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) van Jon Kabat-Zinn.

Enkele onderdelen komen uit de MBCT (Mindfulness Based Cognitive Therapy) van o.a  M. Williams en J. Teasdale.

De mindfulness training bestaat uit acht sessies van twee en een half  uur, plus een stiltedag.

 

Misschien wil je bewuster leven, vaker in het moment aanwezig zijn...

Maar belemmeren automatische gedachten of patronen je daarin.

Uiteindelijk kan iedereen, gezond of niet, profijt hebben van een mindfulness training.

Zolang je bereid bent om (thuis) te oefenen en je open staat om te leren.

 

Informatie

Voor de sceptici en nieuwsgierigen......

Er zijn veel wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar de effecten van mindfulness op de kwaliteit van het dagelijks leven.

American Mindfulness Research Association (AMRA), which now publishes Mindfulness Research Monthly bijvoorbeeld (https://goamra.org/)

 

PAM-training

Naast mindfulness- en compassie trainingen geef ik ook suïcidepreventie trainingen aan hulpverleners.

Inhoudelijk is het een andere training, maar mijn milde, benieuwde en compassievolle houding blijft hetzelfde.

Dat helpt me om anderen te trainen in het onderzoeken van wat er bij anderen gebeurt zonder jezelf uit het oog te verliezen.

Suïcidepreventie gaat me aan het hart, want er plegen jaarlijks veel te veel mensen radeloos en in eenzaamheid zelfmoord.

 

Lid van de beroepsvereniging VMBN https://www.vmbn.nl/

Verbonden aan de stichting zelfmoordpreventie van 113 https://www.113.nl/